sandraceciliaa.blogg.se

le moins routine le plus de vie

Fransförlängning

Kategori: Allmänt

Igår så provade vi äntligen på fransförlängning! Så himla kul! 
Har verkligen längtat att få lära mig det. Att jag får lära mig det i skolan är helt sjukt med tanke på hur mycket en sån kurs kostar. 
Det var jätte kul! 
Inte så svårt som jag trodde men sjukt pilligt. Man måste verkligen ha tålamod när man sitter där. 
Man sätter en Frans på varje annan frans vilket blir extremt många fransar, från ca 60 till 180 stycken beroende på hur många fransar kunden har. 
Man måste tänka på att röra axlarna ibland och inte luta sig så mycket framåt utan sträcka på sig så man inte skadar nacken. 
Det kan vara svårt att komma ihåg men man kommer väl in i det antar jag! 

Riktigt kul iallafall! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: